Tervetuloa Sirkukseen

Lemmenlukot, Gdansk, PuolaAlku aina vaikeaa, sanotaan, mutta että kuinka vaikeaa?

Jostain syystä tämän blogin aloittaminen on tuntunut ihan käsittämättömän vaikealta. Olen kirjoittanut lauseen, pyyhkinyt sen pois, kirjoittanut pari kappaletta ja pyyhkinyt kaiken pois. Katsellut tyhjää ruutua ja kaikki ne ajatukset, joita haluan tähän blogiin, ovat pyörineet mielessäni, mutta tekstin muodostaminen ei vaan meinaa onnistua. Olen kirjoittanut blogia ennenkin ja tekstejäni on julkaistu lehdessäkin. Silti tämä on nyt muka niin vaikeaa!

Ajatus tästä blogista on pyörinyt mielessä jo pitkään, ja nimikin oli valmiina sillä samalla hetkellä, kun ajatus tästä syntyi. Sisällöllisesti olen pohtinut rajanvetoja, tunnistettavuutta, nimeämisiä ja tarkkaa aihepiiriä – olen hyppinyt ajatuksissani kevyen hömpän ja vähän asiasisältöisemmän linjan välillä. Ja päätynyt siihen asiasisältöisempään. Ja samalla siihen, että pyrin pitämään ihmiset mahdollisimman tunnistamattomina. Olen miettinyt kirjoitanko sanan ”mulle” vai ”minulle” ja vääntänyt lauseita niin, että olen toistaiseksi välttänyt tuon perustavaa laatua olevan ongelman kohtaamisen.

Mutta sitten se itse sisältö. Sen ajattelin ammentaa mielikuvituksettomasti ihan omasta elämästäni, johon kuuluvat minun lisäkseni 3-vuotias poikani sekä poikaystäväni – ja tietenkin liuta muita ihmisiä, mutta tässä nyt tämä ”ydinkokoonpano”. Nimiä en aio kenestäkään käyttää; minä olen minä, poika on Napero ja poikaystävä on poikaystävä. Lennokasta, eikö!

Todennäköisesti tulen kirjoittamaan siitä, mikä milloinkin mietityttää / ihastuttaa / kauhistuttaa… Kuten siitä, miten sovittaa yhteen arki pienen lapsen yksinhuoltajaäitinä ja uusi poikaystävä, tai siitä, miten paljon opittavaa minulla ja varmasti kaikilla muillakin aikuisilla olisi Naperon ja hänen ikätovereidensa suhtautumisesta elämään, tai siitä, miten minun kodissani yhtäkkiä katsellaankin jalkapalloa, pelataan FIFAA pleikkarilla ja jopa minä tiedän jo useiden jalkapallopelaajien nimet ja toisinaan jopa seuratkin (!!)

Lisäksi haluan kirjoittaa kaikista niistä paikoista, missä käymme tai aiomme käydä, kaikista keikoista ja festareista ja kaikista niistä lukemattomista minulle ennestään tuntemattomista bändeistä ja artisteista, joihin olen vasta nyt tutustunut ja ihastunut. Kirjoitan kaikista niistä uusista kokemuksista ja asioista, joita on yhtäkkiä niin paljon, että pelkään unohtavani ne, jos en kirjoita niitä ylös.

Täten siis toivotan teidät kaikki tervetulleiksi sirkukseen! Toivottavasti viihdytte matkassa ja jätätte kommentin vierailustanne!

2 kommenttia artikkeliin ”Tervetuloa Sirkukseen

  1. Heippa My Circus ja anteeksi jo etukäteen siitä, että jätän vierailustani jälkeen heti blogihaasteen sinulle. Kehuisin mielelläni blogiasi enemmänkin, mutta voin tietenkin vain tämän kirjoituksen perusteella antaa ääneni. Mutta erittäin hyvältä vaikuttaa! Itse olen bloggaajana aivan raakile, vasta tänä vuonna aloittanut Thaimaahan muuttoni takia, joten matkaa/ kehityttävää on vielä paljon edessä. Luin että sinä olet kirjoitellut ennenkin. Toivottavasti ehdit ja viitsit vastata haasteeseeni, löydät sen täältä: http://thaimaanrannanmaalarit.blogspot.com/2015/08/blogihaaste.html
    Kiitos ja anteeksi,
    Heidi

    Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s